sâmbătă, 10 iulie 2010

METRO 2033

METRO 2033 Review

Tocmai am terminat jocul METRO 2033 si am decis sa va impartasesc parerea mea despre acest joc.(voi face acest review in trei capitole)


Capitolul I: ULTIMUL REFUGIU


V- ati plictisit de Stalker si de Fallout? Sunteti inebuniti dupa grafica extraordinara? E timpul sa incerci METRO 2033 . Jocul are o poveste trista inspirata din romanul SCIENCE FICTION al lui Dmitry A. Glukhovsky [MAI MULTE DESPRE AUTORUL CARTII METRO2033] la inceputul jocului povestea cruda, este povestita chiar de personajul principal:
"IN 2013 un razboi nuclear a inceput, eu, si cu 40 de milioane de oameni am fost nevoiti sa ne retragem in metroul moscovit .Bineinteles ,am facut acest lucru doar ca sa scapam de mutanti. Nu mai imi amintesc nimic de atunci (pe timpul jocului cand iesi la suprafata in unele parcuri "te teleportezi" in copilarie ,unde totul e colorat si minunat iar ARTYOM varsa o lacrima), pentru ca vedeti voi eram doar un mic copil .AU trecut 20 de ani de atunci .Eu tot traiesc intr-o statie , mai avem putin si mutanti ne invadeaza. Asa ca trebuie sa calatorim in alte statii de metrou.METROUL moscovit ne este ULTIMUL REFUGIU si casa noastra." asa ne introduce , Artyom viata lui.(el nu a iesit nicaieri . NICI la suprafata ,nici la alta statie)



Capitolul II: POVESTEA [FEAR THE FUTURE]





[in poza este intrarea la Metrou] Tu , esti nevoit sa pleci si sa-l gasesti pe Millar, un ajutor de-al nostru care, din pacate este de la polis .Cea mai indepartata statie din tunelele sumbre ale metroului.Incepi sa calatoresti cu diferite caravane oameni ciudati(Bourboun ,Khan)care vad fantome , vorbesc cu demonii din ceruri .ARMAMENT:jucatorul este limitat la doar cinci arme (cutit, pistol, semiautomata,shotgun/sniper si grenada), cinci medikit-uri, o lanterna de cap, o masca de gaze (cu filtre), un kit nightvision si un incarcator manual al bateriei de la lanternei. ARTYOM un tanar care se trezeste in situatia de a fi nevoit sa salveze… practic, lumea. Povestea este destul de intortocheata, cu multe personaje care vin si mor sau pleaca, insa jocul in sine este liniar, nu open world.


Capitolul III: MAi multe despre joc


Desi pare putin probabil, Metro 2033 chiar reuseste sa aduca o serie de elemente noi in genul FPS[FIRST PERSON SHOOTER] (aparent ultrasaturat). In primul rand, lipseste HUD-ul (interfata de pe ecran). In afara de tinta (crosshair), nu vezi nici viata, nici munitie, nici busola. Bine, cantitatea de munitie ramasa devine vizibila atunci cand schimbi sau reincarci arma, dar altfel jocul este “spartan” la acest capitol.
Nu am apucat inca sa citesc Metro 2033, insa daca atmosfera si realizarea sunt similare cu cele din joc, este cu siguranta lectura obligatorie pentru fanii SF.(eu)

Am asteptat Metro 2033 cu sufletul la gura, odata instalat, nu am mai reusit sa ma opresc din joc. Lansat pe 19 martie 2010 (desi tot romanul stie ca pe torente si-a facut aparitia ceva mai devreme), Metro 2033 este o nestemata neslefuita (in stilul atat de caracteristic al jocurilor create in estul Europei). THQ si-a luat din nou inima in dinti si a demonstrat ca, spre deosebire de publisherii mai mari, inca isi asuma riscuri. Pentru ca Metro 2033 risca sa fie un mare esec. Din fericire, nu este.
Joc creat de studiourile A4 Games din Ucraina (alcatuite dintr-o parte a echipei care a lucrat la STALKER: Shadow of Chernobyl) este noua oferta in materie de “sfarsitul lumii – varianta cool“. Adica foarte “cool”, pentru ca Metro 2033 ne trimite in metroul din Moscova, in timp ce la suprafata s-a instalat iarna nucleara dupa un razboi devastator”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu