vineri, 25 iunie 2010

OFICIAL: Iata noul Duster, primul SUV Dacia!

Dacia a dezvaluit astazi primul SUV din istoria sa. Numele sau este Duster si propune publicului european un model abordabil ca pret, cu tractiune integrala Nissan si motoare Renault.

FISA TEHNICA

Marca/Model/Versiune1.5 dCi
Lungime (mm)4310
Latime (mm)1820
Ampatament (mm)2670
Greutate (Kg)1280
Capacitate (cc)1461
Puterea maxima (CP/rpm)105
Cuplu maxim (Nm/rpm)240

Dupa ce a debutat in versiune de competitie la Paris, in urma cu mai putin de o luna, primul SUV romanesc isi face apartia in versiune de serie. Dacia a dezvaluit astazi primele imagini si informatii ale SUV-ului Duster, asteptat pe piata autohtona la inceputul anului viitor.

Desi publicul si-ar fi dorit, modelul de serie nu preia prea multe linii de design de la conceptul cu acelasi nume, prezentat in primavara acestui an la Geneva. Cu toate acestea, SUV-ul propune un aspect mai robust, caracterizat de bosaje mai largi, de o parte frontala complet redesenata, de o grila cromata si de un spoiler masiv. Profilul este delimitat de o garda la sol mai inalta decat cea a modelelor cu care ne-a obisnuit Dacia si elemente de protectie din plastic.

Dimensiunile generoase, 4.31 metri lungime si 1.82 metri latime, ajuta la incadrarea modelului in segmentul SUV-urilor dar garanteaza si un spatiu interior bun. Pe scurt, Duster ofera spatiu bun pentru cinci pasageri si o capacitate a portbagajului de 475 de litri in conditii normale si 1600 de litri atunci cand se rabateaza bancheta posterioara. In plus, garda la sol de 200 de mm si unghiurile bune, de 30 de grade la atac si 35 de grade la degajare, garanteaza abordarea unor trasee dificile.

Pentru ca se vrea o alternativa abordabila ca pret, Duster va fi disponibil cu doua variante de tractiune: una integrala 4x4 si una anterioara 4x2, ceva mai ieftina. Cea din urma varianta este destinata celor care isi doresc o pozitie inalta la volan, o garda la sol mai amre dar nu au nevoie de toate cele patru roti motrice pentru trasee accidentate.

Cum era de asteptat, alianta Renault-Nissan a furnizat SUV-ului romanesc toata tehnologia necesara unui model capabil de escapade off-road. Sistemul de tractiune integrala de provenienta Nissan, regasit si pe Qashqai si X-Trail, dispune de trei moduri de selectie, disponibile chiar pe consola centrala.

Modul AUTO repartizeaza cuplul intre puntea fata si spate in functie de conditiile de aderenta. Atunci cand vorbim de un drum uscat, fara prea mari probleme, sistemul 4x4 transmite putere puntii fata insa atunci cand ploaia,zapada sau noroiul creeaza probleme, puntea spate incepe sa primeasca si ea din doza de resurse.

Modul LOCK permite soferului sa inchida electronic modul 4x4 si sa transfere in permanenta 50% din cuplu puntii spate, pentru a asigura o deplasare optima pe zapada si noroi.

Modul 4x2 este utilizat atunci cand se incearca o economie de carburant iar conditiile de drum sunt favorabile.

Conform asteptarilor, sub capota primului off-roader romanesc se vor gasi doua motoare, unul pe benzina si unul diesel, ultimul in doua variante de putere. Vorbim despre familiarul motor de 1.6 litri 16 valve si 110 cai putere pe benzina si de dieselul 1.5 dCi regasit in versiunile de 85 si 105 cai putere.

Motoarele diesel permit o economie de carburant excelenta si emisii de invidiat (sub 140 g/km in modul 4x2 si sub 150 g/km in modul 4x4) ceea ce aplica SUV-ului semnatura Dacia eco2.

In materie de siguranta, Dacia nu a facut compromisuri, SUV-ul fiind echipat cu un sistem ABS Bosch de ultima generatie, cu sistem de repartizare electronica a fortei de franare si cu asistenta la franarea de urgenta. Nu lipsesc airbagurile frontale, centurile in 3 puncte cu limitator de efort si in lista dotarilor optionale doua airbaguri laterale pentru cap si torace.

Asa cum va anuntam, prima aparitie live a celui mai nou membru Dacia va avea loc in cadrul Salonului de la Geneva. Evenimentul va fi urmat de o lansare progresiva a modelului pe cele mai importante piete din Europa, Turcia si tarile din nordul Africii, Algeria si Maroc. In vara lui 2010, Duster va fi regasit si pe piete ca Ucraina, Israel, Iordania, Siria, Liban, Egipt si alte tari din Africa sub sigla Renault. Indiferent de piata carora vor fi destinate, unitatile vor fi produse la uzina de la Mioveni.

Momentan nu exista informatii despre pret dar ne putem astepta ca pentru o versiune bine echipata, cu tractiune 4x4 sa platim undeva intre 14.000 si 15.000 de euro. Ceea ce se stie insa este perioada de garantie pe care Dacia o va oferi: 3 ani sau 100.000 de kilometri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu